Návyky, ktoré treba mať každý deň. Čo radia odborníci. Zlepšenie denného režimu a odstránenie zlozvykov vám pomôže získať energiu a udržať si dobrú náladu. To však neznamená, že musíte zmeniť celý svoj život. Tu je zoznam návykov, ktoré by ste mali mať každý deň. Odborníci vysvetľujú, aké každodenné návyky by ste mali dodržiavať a prečo. Pozitívne zmeny životného štýlu môžu mať veľký význam.

Návyky, ktoré by ste mali mať každý deň

Keďže pandémia so sebou priniesla mnohé obmedzenia, odborníci na zdravie tvrdia, že úzkosť a depresia sa u ľudí stali pomerne častými. Aby ste sa ľahšie vyrovnali so zlou náladou, mali by ste venovať viac pozornosti drobným detailom vo svojom živote. Niektoré zdanlivo triviálne návyky môžu v okamihu zmeniť vašu náladu.

Čítajte etikety na potravinách

Pred nákupom si nezabudnite prečítať všetky zložky potravín. Hoci je dobré zamerať sa na konzumáciu čo najväčšieho množstva nespracovaných, celých potravín, často je nemožné vyhnúť sa baleným potravinám. Je veľmi dôležité naučiť sa rozlišovať medzi balenými potravinami a ultra-spracovanými potravinami, ktoré môžu spôsobiť ochorenia v tele. Keď siahnete po spracovaných potravinách, snažte sa vyberať celozrnné výrobky. Dbajte na to, aby obsahovali orechy a semená, a obmedzte vysoko rafinované výrobky.

Health

Zvyknite si študovať etikety s výživovými údajmi. Dávajte pozor na pridaný cukor. Denný limit pre ženy je 6 čajových lyžičiek alebo 25 gramov denne. Vyhnite sa nadmernému množstvu soli a nasýtených tukov. Na druhej strane je dôležité, aby boli jedlá bohaté na vlákninu, omega-3 mastné kyseliny, bielkoviny, vitamíny a minerály.

Stráviť čas v prírode

Mnohí z nás vedia, že pobyt v prírode zlepšuje náladu. Zmierňuje stres a úzkosť a znižuje únavu. Viaceré štúdie však zistili aj pozitívnu súvislosť medzi časom stráveným v prírode a zlepšením kardiovaskulárneho zdravia. Ľudia, ktorí majú prístup k zeleni, majú nižšiu hladinu kortizolu (stresového hormónu), krvného tlaku a srdcovej frekvencie. To všetko sa pravdepodobne premieta do nižšieho rizika srdcových ochorení.

Ak je to možné, skúste cvičiť vonku. Či už ide o rodinný výlet, prechádzku alebo beh. Prospešné môžu byť aj iné aktivity na čerstvom vzduchu, ako napríklad posedenie na pláži, meditácia v parku alebo prechádzka v lese.

Pite viac vody

Naše telo sa skladá zo 60 % z vody. Preto je dôležité piť veľa vody každý deň. Pre mnohých ľudí je však ťažké vypiť každý deň odporúčané množstvo vody. Dobrá hydratácia vám pomôže udržať si koncentráciu, zlepšiť duševný a fyzický výkon a znížiť únavu.

Ak nepijete dostatok vody, zvážte nastavenie budíka na telefóne alebo pracovnom počítači, aby ste každú hodinu pili vodu. To môže pomôcť. Do zorného poľa môžete umiestniť aj fľaše s vodou alebo okuliare. Dajte si na nočný stolík pohár s vodou, aby ste po prebudení vypili 1-2 poháre, alebo si nechajte niekoľko fliaš vody v aute. Nemáte radi chuť vody? Skúste do fľaše s vodou pridať plátky citrusových plodov, ako sú citrón, limetka, pomaranč alebo grapefruit.

Konzumujte viac potravín s vysokým obsahom vody, ako je ovocie a zelenina. Niektoré druhy ovocia a zeleniny obsahujú až 92 % vody. Pripravte si posteľ. Hovorí sa: “Jednou z najzanedbávanejších rutinných činností je ustielanie postele. Znie to zvláštne, ale ustlanie postele je nielen estetické, ale zvyšuje aj produktivitu a pozitívnu náladu.” Vďaka tomuto gestu sa môžete cítiť lepšie pripravení na nový pracovný deň. Tento návyk je súčasťou zoznamu 5 návykov, ktoré prezrádzajú veľa o vašej hygiene.